Eivør í Stockholm

 

Igår fick jag äntligen möjligheten till att kunna se och höra Eivør igen, och detta efter hela sju år! Hon är på sin tur genom Skandinavien och kom till Stockholm igår! Och exakt som för tio år sedan så tog hon mig med storm.
Hennes sätt att sjunga på och hennes otroliga skicklighet att utöva olika ljudtekniker är helt obeskrivligt vackert!

Hon har så mycket energi och värme och kraft som hon utstrålar och detta känner man genom hela kroppen! Dessutom så berör hon mig och mina känslor på ett djupare plan och jag är säkert på att jag kan prata för flera här. 

Min själ dansar och hoppar inombords och man får en kraftfull energi som intar hela kroppen! 

Om jag skulle säga att Eivør ''sjunger'' skulle jag nog underdriva, det räcker helt enkelt inte till som beskrivning, då det inte är i närheten av hur underbar ljud hon fabricera!
Det känns snarare som om hon verkligen känner varenda ton som hon ger ifrån sig. 
Tusen tack för en fantastisk konsert och kväll med en magisk och inspirerande själ som dig Eivør!
Jag är så lycklig!!


Kommentar schreiben

Kommentare: 1
  • #1

    Vilma (Samstag, 09 März 2019 16:58)

    Härligt!!!!

Johanna Hanson
Email:
Jkmhanson22@gmail.com

Stockholm
Hamburg

 Signabour

Philosophy
Psychology

Poetry